רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

אל תשליכני לעת זקנה

בדידות אצל קשישים היא תופעה שכיחה הנובעת מסיבות ושינויים רבים בחיים, הבדידות עלולה לגרום לדיכאון, מחלות ועוד. כיצד ניתן להפיג את הרגשת הבדידות בעזרת שינויים קלים בדפוסי החיים?

ככל שחולפות השנים, כך גם עולה תוחלת החיים. השילוב בין התקדמות הרפואה והמדע, המודעות לאורח חיים בריא הכולל שמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית, מאפשרות לכל אדם להאריך את חייו וככל שחולפות השנים כך גם עולה גיל התמותה. השינוי המדובר, גורם להתמודדות עם תופעות שבעבר לא הושם עליהן דגש. בין השאר, תופעת הבדידות אצל קשישים. אל תשליכני לעת זקנה– הוא לא רק משפט עצוב, זאת מציאות יומיומית של קשישים רבים בישראל ובעולם.

אוכלוסיית הגיל השלישי נאלצת להתמודד עם דברים רבים שהחיים זימנו להם. אחד הדברים לצערנו הוא פטירת בן/בת הזוג. אותו שותף לחיים, שהלך עם הקשיש דרך כל כך ארוכה, בזמנים טובים ורעים, לא נמצא עוד איתו. מרגע זה ואילך נאלצים הקשישים להסתגל למצב חדש בחיים אותו הם לא הכירו. תופעת הבדידות היא אינה מחלה אך בהחלט יכולה ליצור דיכאון בקרב קשישים, חוסר טעם לחיים, הזנחה עצמית ומכאן הדרך לחלות היא קצרה.

מה עלולה לגרום בדידות אצל קשישים?

בכל גיל, לאדם צרכים חברתיים. צרכים אלו נובעים מכך שלא טוב היות האדם לבדו. ברגע שהתרגל הקשיש לסדר יום מסוים שכלל את בת זוגו, עליו במצב החדש להסתגל לסדר יום חדש. בדידות אצל קשישים יכולה להתחיל מכך שלא בכל גיל קל ונוח למצוא קשרים חברתיים חדשים וישנם פעמים שאותו קשיש אפילו לא מנסה ולאט לאט מתחיל לשקוע בבדידותו. כשנשאר לבדו בבית ריק, הפגישות עם הילדים והנכדים הם בתדירות לא מספקת בשל התמסרותם לחייהם האישיים, וכך תחושת הבדידות הולכת ומתעצמת.

התרגלותו של אדם לסדר יום מסוים וברגע אחד לשנות אותו עלול לגרום לשינויים רבים. ייתכן כי התזונה לקשישים השתנתה לפחות מאוזנת (הרי אין כבר מי שידאג ודואג כפי שעושה כל בן זוג), ייתכן כי פעילות גופנית שהייתה משותפת כגון הליכה הופסקה, חוסר האפשרות לשתף מישהו בבעיות היומיום וכן הלאה, כל אלו עלולים לגרום למחלות רבות. הפסקת התזונה המאוזנת והפעילות הגופנית עלולה לגרום למחלות כגון סכרת, לחץ דם ומחלות לב וחוסר האינטראקציה עשוי לגרום לבעיות ומחלות זיכרון כגון דמנציה (שיטיון) ואלצהיימר ואף למצב של שיגעון.

מה ניתן לעשות בכדי להפיג את תחושת הבדידות?

בראש ובראשונה יש למנוע מהקשיש להיות לבד. אם מדובר בהוריכם או מישהו ממשפחתכם, יש לשכנע אותו להצטרף לכל אחד מהפעילויות החברתיות הקיימות. אם זה במתנ”ס, בבית האבות, וככל שהמצב הבריאותי מאפשר, ניתן להתמסר לפעילות התנדבותית. ככל שזמנו של הקשיש יהיה עשיר יותר בעשייה, כך תפוג תחושת בדידותו, ראשו יהיה נקי וצלול יותר, תהיה לו שמחת חיים ומטרה לשמה הוא קם בכל בוקר.

ברמה האישית- חשוב לשמור על קשר יומי עם היקרים לכם. גם שיחת טלפון הדורשת בשלומו של הקשיש ולשמוע קצת על שעבר עליו תקל מאוד על תחושת הבדידות והדיכאון- לדעת שתמיד יש מישהו לצידך וכמובן נסו להיפגש באופן תדיר. יש לדאוג כי הקשיש שומר על תזונה נכונה ומאוזנת וביצוע פעילות גופנית מסוימת בכדי למנוע התנוונות הגוף.

בדידות אצל קשישים יכולה להיות מופגת בקלות

מפגש עם היקרים יכול לעשות פלאים בהפגת בדידות אצל קשישים

קשישים רבים חווים את תופעת הבדידות. על תופעה זאת ניתן להקל בעזרת שינוי סדר היום אליו היה מורגל הקשיש והצטרפות לאירועים חברתיים למיניהם. חשוב לשמור עם היקרים על קשר רציף, לשמוע על שעבר עליו, שיידע שיש לצידו מישהו ושאינו באמת לבד וכך גם תדעו אם אותו קשיש חלה או מצבו הורע.  

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן