רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

חוק ביטוח סיעוד – מי זכאי לשירותי מ.ס.ד?

על פי חוק ביטוח סיעוד בישראל, אדם אשר הגיע לגיל הפרישה (גברים בגיל 67, נשים בגיל 62) אשר מתגורר בביתו או בדיור מוגן וזקוק לעזרתו של אדם אחר לצורך ביצוע פעולות יומיומיות כמו אכילה, הלבשה, רחצה, וכו’ או זקוק להשגחה רציפה– זכאי לקבל גמלת סיעוד.
באמצעות הגמלה יכול אותו אדם לבחור את השירותים המתאימים לו מתוך הרשימה הבאה:

  • טיפול על ידי מטפל מקצועי בבית
  • ביקור במרכז יום לצורך קבלת טיפול
  • אספקה של מוצרי ספיגה למבוגרים
  • אספקת לחצן מצוקה ושירותי כביסה
חוק ביטוח סיעוד

במידה והגעתם לגיל הפרישה ואתם מתקשים בביצוע הפעולות הקשורות לחיי היום יום, ייתכן ואת זכאים לעזרה על פי חוק ביטוח סיעוד

חשוב להדגיש, כי חוק ביטוח סיעוד (כמו חוק סיעוד) חל על אדם שהגיע לגיל הפרישה וזקוק לעזרתו של אדם אחר בביצוע כל הפעולות שהוזכרו לעיל, אולם אינו חל על מי שזקוק לעזרה בניהול משק הבית (עבודות ניקיון, בישול, סידור הבית וכד’). למרות זאת, מי שיבחר לקבל את השירות בצורת טיפול על ידי מטפלת סיעודית בביתו, כן יוכל להיעזר במטפל בכל מה שקשור בניהול משק הבית.

חוק ביטוח סיעוד – אופן הגשת הבקשה לגמלת סיעוד

על מנת לקבל את גמלת הסיעוד יש להגיש בקשה מתאימה למוסד לביטוח לאומי. את התביעה יכולים להגיש האדם הזקוק לשירותי סיעוד או אדם המייצג אותו (בן משפחה, אפוטרופוס). חשוב שהבקשה תוגש רק כשהאדם שעבורו היא מוגשת אכן עומד בקריטריונים שהוזכרו לעיל, על מנת למנוע מצב של דחייה.
יש לדאוג למלא כראוי את מסמך התביעה, כולל פירוט מצבו הרפואי של המבקש, ולצרף אליו את כל שאר המסמכים הדרושים, כגון אישורי הכנסות, אבחונים גריאטריים (אם יש כאלה) וכל מידע רלוונטי אחר.
את כל המסמכים יש להגיש בסניף של המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריו של המבקש או לשלוח אל הסניף באמצעות הדואר. עם קבלת התביעה תתואם פגישה בין המבקש לנציג מטעם המוסד לביטוח לאומי, פגישה בה תיערך בדיקה של כישוריו ויכולותיו של המבקש. אם יימצא שהוא זכאי ייקבע גם שיעור הקצבה – בהתאם למצבו.

לקבלת מידע נוסף וייעוץ חינם צרו עמנו קשר עכשיו:
לחצו כאן לחיוג 1-700-708-778

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן