רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

אובדן כושר השתכרות ועבודה

אובדן כושר השתכרות ועבודה – מרבית בני האדם בישראל ובעולם המערבי עובדים לאורך מרבית שנות חייהם וזאת לצורך מספר מטרות חיוניות כאשר החשובה בהן היא הרצון הבסיסי להרוויח כסף לצורך פרנסה, מחייה וקיום.

ישנן כיום מספר רב של אפשרויות תעסוקה החל מעובדים שכירים ועצמאים ועד בעלי חברות, עוסקים מורשים/פטורים – כל אלה ואחרים נוספים מועסקים או עוסקים על פי חוקי עבודה, ביטוח ומיסוי שונים שנחקקו על מנת לנסות להסדיר את התנהלותם ולהבטיח את עתיד כולנו. היות והעבודה היא, ברוב המקרים, מקור ההכנסה היחיד של העובד הרי שקיים צורך ממשי להגן עליו בעיתות מצוקה, כך לדוגמא ביטוח במקרים של אובדן כושר עבודה – מוגבל, חלקי או לצמיתות.

הביטוח הלאומי וחברות הביטוח

בישראל ישנם מספר גופים וחברות העוסקים בנושאי הביטוח כנגד אובדן כושר עבודה והשתכרות – הראשון הוא הביטוח הלאומי המוסדי מטעם המדינה ולצדו קיימות חברות הביטוח הפרטיות.

המוסד לביטוח לאומי קובע קריטריונים שונים הקובעים מי זכאי לסיוע מטעם המדינה ומתי, כאשר חברות הביטוח פרטיות מנפיקות פוליסות לביטוח חיים /ואו בריאות. במרבית הפוליסות הללו יש אפשרות לביטוח כנגד אבדן כושר השתכרות. גם כאן יש קריטריונים שונים וניתנת האפשרות לכל בעל פוליסה לשלם פרמיה חודשית שתבטיח תשלום דמי השתכרות עתידיים בעת הצורך. במקרים רבים עלולים לצוץ ויכוחים בין המוסדות המבטחים ובין האנשים הטוענים לזכאות לפיצוי, והויכוחים יכולים להגיע עד כדי התדיינות משפטית סבוכה ומייגעת.

חשוב לדעת…

  • אובדן כושר השתכרות ועבודה עלול להיגרם עקב תאונות דרכים, תאונות עבודה, מחלות או כל אירוע מסוג אחר אשר במסגרתו נגרמו לנפגע פגיעות גוף שמצדיקות עילה להגשת תביעה.
  • חשוב לציין כי לא בהכרח ישנה התאמה בין סוג הפגיעה והנכות לאובדן כושר השתכרות, כך לדוגמא נכות מסוימת ברגליים יכולה לפגוע בפועלי ייצור העומדים מול מכונות אבל אינה מונעת מפקידים לבצע עבודה מתאימה בישיבה.
  • פיצוי על אובדן כושר השתכרות ניתן לפי מספר קריטריונים שהחשוב בהם הוא האובדן בפועל של ההכנסה, זאת ניתן לקבוע בקלות על סמך השכר הכולל שהרוויח. קריטריון אחר הינו אובדן השתכרות פוטנציאלי-עתידי.
  • קיים קשר בין אובדן כושר עבודה לשיעור הנכות התפקודית. את שיעור הנכות הקלינית קובעים רופאים מומחים ואת אובדן כושר עבודה קובע בית המשפט בעזרת מומחים רפואיים. כאן נלקחים בחשבון אלמנטים נוספים כמו התפקוד היום יומי וההרגלים השוטפים של האדם טרם הפגיעה.

סיוע וייצוג משפטי

למעשה, אובדן כושר השתכרות הוא פועל יוצא של סוג הנכות ודרגתה. אובדן כושר עבודה הינו אינדיווידואלי, ומטבע הדברים, רוצה כל נפגע לקבל את הסכום המרבי המגיע לו. הדבר מתנגש, במקרים רבים, ברצון המוסדות המשלמים וסיוע משפטי של עו”ד לענייני עבודה ו/או דיני נזיקין יסייע משמעותית לתובע. מומלץ להשקיע בשכירת שירותיו של עורך דין בקיא ומנוסה בתחום מאחר ומדובר בסכומי פיצויים חיוניים עד מאוד להמשך תפקודו של התובע בכל שלב בחיים.

אנחנו כאן בשבילכם- מ.ס.ד!
מ.ס.ד שירותי סיעוד ועובדים זרים, חברת סיעוד מהמובילות בישראל לשירותכם!

לקבלת מידע נוסף וייעוץ חינם צרו עמנו קשר עכשיו: 
לחצו כאן לחיוג 1-700-708-778

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן