רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

אוסטאוארטריטיס בכל גיל

אוסטאוארטריטיס בכל גיל – מחלת מפרקים ניוונית המתבטאת באופן כרוני ויכולה להופיע בכל גיל, אצל גברים ונשים ומתרחשת בשחיקת סחוס במפרק אחד או יותר.

המחלה נפוצה מאוד בקרב אוכלוסיות מבוגרות ובעיקר במפרקי הברכיים והירכיים. מה אתם עתידים לחוות, ממה זה נגר, איך מאבחנים זאת ומה הטיפול היעיל?

איך יתבטא אוסטאוארטריטיס?

למחלה מנעד רחב של תסמינים המשתנים בדרגת חומרתם מאדם אחד לאחר. אוסטאוארטריטיס אינו מופיע בבוקר יום בהיר אלא מתפתחים סימפטומים שונים בהדרגה ולאורך זמן.

מפרקים שעסוקים מאוד בנשיאת משקל הינם בקבוצת סיכון גבוהה יותר להופעתה של המחלה, ובהם עתידה להיגרם פגיעה משמעותית בתפקוד.

בין הסימפטומים השכיחים של המחלה ניתן למצוא כאבים המופיעים בעיקר בעת תנועה או כעבור זמן רב של חוסר פעילות. כאבים אלה נוטים להתגבר ככל שנוקף היום. לצד הכאבים עלולה להופיע רגישות יתר למגע ואף לתחושת לחיצה קלה. במקרים חמורים יותר תופיע גם חולשת שרירים שנוצרת מהכאבים ומהימנעות מתנועה. יתרה מכך, עשויה להיווצר גם מגבלה בתנועה בעקבות הפתולוגיה שתתבטא בקיצור טווחי תנועה של המפרקים המעורבים ואף ליצור שינוי במנח המפרקים.

 

מהם הגורמים המובילים למחלה?

אין גורם אחד ובלעדי המוביל להתפתחות המחלה אלא צבר של סיבות. בין הגורמים הנפוצים ניתן למצוא עומסים מוגברים החלים על המפרקים לאורך זמן, תהליך הזדקנות טבעי של גוף האדם בכלל ושל המפרקים בפרט, משקל יתר המוביל גם הוא להגברת עומסים, חולשת שרירים שפוגעת בהגנה על המרפק ופגיעות ישירות במפרקים.

 

איך מאבחנים אוסאטוארטריטיס?

ישנם כלים רבים שיכולים לסייע באבחון המחלה כאשר הבולטים שבהם: בדיקות רנטגן, בדיקות דם, בדיקת נוזל מפרקי ותחקור ההיסטוריה הרפואית של הנבדק. חשוב לדעת כי אין להסתמך על ממצא אחד ובלעדי ולא על בדיקת רנטגן לבדה. כמו כן, צריך לזכור כי שינויים ניווניים מתרחשים באופן טבעי ובעיקר באוכלוסייה מבוגרת אך אין זה אומר כי אכן ייווצר נזק מפרקי כרוני. בכל מקרה בו קיים חשד להיווצרות שחיקת סחוס יש לבצע בדיקה של המפרק הכאוב ולגבות זאת באמצעות ראיות קליניות.

 

כיצד לטפל במחלה?

טיפול באוסטאוארטריטיס מתמקד בשני מישורים: ריפוי האזור הדלקתי במפרק והפחתת העומסים החלים על האזור הפגוע. על מנת לרפא אזור דלקתי יש צורך במנוחה, טיפולי פיזיותרפיה ובמקרים מסוימים גם טיפולים תרופתיים כגון נוגדי דלקת (בהמלצת רופא בלבד). לצורך הפחתת עומסים נעזרים באביזרי עזר כגון מדרסים, סדים, תרגול מבוקר לשינוי אזורים בהם ישנם עומסים גבוהים ואף חיזוק שרירים תומכים, ויש כאלה שנעזרים בשירותיה של מטפלת סיעודית על מנת להקל על הפעילויות השוטפות.

לסיכום, סיוע מקומי להפחתת סימפטומים הוא חשוב ויכול להקל מאוד על הסובלים. אך לצד זאת יש להתמקד בבניית תכנית טיפולים לאבחון סטיות תנועה שעלולות להוביל לעומס רב ולתיקון אותן הלקויות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן