רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

מה חשוב לדעת על ביטוח עובדים זרים?

רבים אינם יודעים שגם לעובדים זרים, בדומה לאזרחים ישראלים, יש זכויות. אחת מאותן זכויות היא ביטוח עובדים זרים. על מה מדובר? מה כולל הביטוח ומהן הנקודות החשובות אותן חייב לדעת כל מעסיק וכל עובד זר. התחילו לקרוא!

איך הכל התחיל?

באוקטובר של שנת 2001 נכנס לתוקפו צו חדש, שעיקרו ביטוח רפואי לעובדים זרים. צו זה מחייב כל מעסיק, לבטח את העובד הזר בפוליסת ביטוח רפואי המותאמת לדרישות הקיימות באותו הצו. מעסיק אשר אינו ימלא את עיקרי הצו, יחשב למבצע עבירה פלילית וייענש בהתאם לעונשים הקבועים בחוק. זכאות ביטוח עובדים זרים חלה על כל עובד זר שעובד בישראל ואינו אזרח או תושב המדינה.

עובד זר – חשוב לדעת

  • ניכוי משכר חודשי – המעסיק שלכם רשאי לנכות מהשכר החודשי שלכם את העלות החודשית בעבור פוליסת הביטוח הרפואי.
  • כיסויים רפואיים – הכיסויים הניתנים במסגרת הביטוח הרפואי כוללים ביקורים אצל רופא משפחה, קבלת מרשמים, ביקור אצל מומחים, ביקור בבתי חולים, אבחון ראשוני הכולל בדיקות שונות, חיסונים, בדיקות מעבדה, בדיקות הדמיה, ניתוחים, סיטי, עזרה ראשונה של רפואת שיניים, כל הבדיקות הקשורות אל בריאות האישה, פינוי באמבולנס, ביטוח למקרה מוות, צילומים מסויימים (כמו למשל צילום ריאות, אשפוז בבתי חולים פסיכיאטריים ועוד.
  • לא כולל – הביטוח אינו כולל טיפולים בגין תאונת דרכים וטיפולים בין תאונת עבודה.
  • בחירת מבטח – תמיד יש לוודא שהביטוח הונפק על ידי מבטח רפואי בעל רישיון להנפקת ביטוחים אלו, רישיון שניתן על ידי המפקח על הביטוח.
  • אין תקופת הכשרה – ביטוח בריאות לעובדים זרים אינו מחייב בתקופת הכשרה, כך שהביטוח הרפואי תקף מידית לאחר הנפקת הפוליסה על ידי חברת הביטוח.
  • ניכוי על פי תחום העסקה – באם הנכם עובדים בסיעוד, המעסיק יכול לנכות לכם עד חצי מסכום שהוא התחייב להוציא על הביטוח הרפואי. אם אינכם עובדים בסיעוד הוא רשאי לנכות עד שליש מהסכום.

 

מעסיק – חשוב לדעת

  • אתם משלמים – חלה עליכם חובת רכישת ביטוח בריאות פרטי עבור העובד הזר שלכם, על חשבונכם.
  • אתם מחדשים – תוקף הביטוח הוא שונה ובאם העובד הזר ממשיך לעבוד אצלכם, יש לחדש עבורו את הביטוח כשלושה חודשים טרם סיומה של הפוליסה הקיימת.
  • לא משנה המעמד – אתם מחויבים לבטח עובד זר שעובד בישראל מבחינה חוקית או לא חוקית.
  • העתק – חובה על המעסיק להעביר לעובד העתק של הפוליסה בשפה אותה הוא מבין או יכול לתרגם.
  • אינם חייבים – המעסיק אינו חייב בפוליסה הכוללת כיסויים כמו למשל שירותים פסיכולוגיים, שירותי סיעוד, טיפולי פוריות, בעיות בתפקוד המיני וכל הקשור אל לידה.

 

לסיכום, אם בעבר עובדים זרים נאלצו להתמודד עם חיים לא פשוטים בישראל, כיום כל מעסיק חייב לבטח את עובדיו בביטוח בריאות פרטי. כעת, כל שנותר הוא לבחור את הביטוח הפרטי המתאים ביותר. בהצלחה!

 

אנחנו כאן בשבילכם- מ.ס.ד!
מ.ס.ד שירותי סיעוד ועובדים זרים, חברת סיעוד מהמובילות בישראל לשירותכם!

לקבלת מידע נוסף וייעוץ חינם צרו עמנו קשר עכשיו: 
לחצו כאן לחיוג 1-700-708-778

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן