רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

 

שבר באגן – סיבות ודרכי טיפול

שבר באגן – אנשים מבוגרים נוטים יותר לשברים באזור האגן והירך. הדבר נובע מהיחלשות העצמות. לעתים ניתן לקבל סיוע מהביטוח הלאומי במסגרת גמלת סיעוד לאחר נפילות ושברים.

גיל הזהב מלווה בהמון רגעים שמחים ושלווים מצד אחד (ככל שהמצב הבריאותי מאפשר זאת, ניתן לטייל, לבצע פעילות גופנית, לשחק עם הנכדים ועוד), מצד שני הגוף לעתים מתחיל להיות מעט יותר “בוגדני” ופחות סלחן. הסיבות לכך הן רבות והוכח כי שינויים וסיגול אורח חיים בריא, שומר על הבריאות ואף עשוי להאריך את תוחלת החיים.

היחלשות העצמות היא תופעה שכיחה ביותר בגיל השלישי. ניתן כמובן לנסות ולמזער את נזקי התופעה על ידי אכילת מזון בתפריט מאוזן (שמירה על משקל תקין לא יסב משקל רב שעל העצמות לשאת) ובנוסף פעילות גופנית.

בכל זאת, היחלשות העצמות עדיין תופעה שכיחה ביותר ולעתים, מספיקה נפילה אחת פשוטה בכדי לשבור את האגן והאזור הסובב אותו. נפילות אלו עשויות לקרות במקלחת, בזמן הליכה, נפילה מהמיטה ועוד. לעתים הדבר מצביע כי יש להיעזר מעתה ואילך בשירותי מטפלת לקשישים שתסייע במקרים של חוסר עצמאות הנובעת מאותה הנפילה או המצב הראשוני שהוביל לנפילה עצמה. לאחר הנפילה וברגע שמתקיים שבר באגן, הקשיש אינו יכול במרבית המקרים לקום וללכת ללא עזרה.

טיפול מקובל במצבי שבר באגן (צוואר ירך)

לרוב, הטיפול המקובל במצבי שבר באגן הוא הליך ניתוחי. חלק מהמקרים ידרשו הליך רגיל של קיבוע השבר, אולם לפעמים יש לבצע החלפת ירך בשתל מלאכותי. הדבר תלוי כמובן באופי השבר, בגיל ומצב המטופל. פעמים רבות דווקא ההליך האחרון (החלפת ראש הירך) היא המועדפת בכדי לוודא המשך אספקת דם תקין לאזור. במידה כאמור ומדובר על שבר שנחשב קל – הקיבוע יהיה על ידי השתלת ברגי פלטינה. כאשר מדובר על גילאים מבוגרים (לאחר גיל הפנסיה), ניתן להגיש בקשה לגמלה וזאת על פי חוק הסיעוד בישראל וזאת במידה ואכן קיימת פגיעה בעצמאות.

ההחלמה מניתוח שכזה עשויה לארוך זמן (על אף שלאחר החלפת ראש הירך ניתן לדרוך על הרגל) ולעתים יש אכן להיעזר בעזרתה של מטפלת סיעודית. המטרה היא לעזור לישיש לחזור לאיתנו כמה שיותר מהר. חשוב לדעת, המוסד לביטוח לאומי מכיר גם בקצבה עבור מצב רפואי זמני. אותה המטפלת עשויה לסייע רבות בהליך השיקום על ידי ליווי בהליכה, מסז’ רפואי, פיזיותרפיה וכדומה.

שבר באגן

נפילות בגיל הזהב עשויות לגרום לשברים בגפיים ובינהם גם באגן

באופן מעשי, לאחר הניתוח מועבר הקשיש להליך שיקום בכדי לחזור ולעמוד על רגליו. לאחר כשלושה – חמישה שבועות משוחרר הקשיש לביתו.

חשוב לדעת כי ניתן לאבזר את בית הקשיש באביזרי בטיחות שונים בכדי שדבר כזה לא ישנה. על בני המשפחה המתגוררים עם הקשיש לקבל הדרכה כיצד יש להתנהג לאחר שבר באגן ולבצע את הדברים.

כאמור, קיימות זכויות רבות אותן ניתן לנצל (לדוגמה מטפלת בהיקף של עד 15 שעות שבועיות – שמטרתה לעזור לקשיש בחייו. בכל מקרה וכמו בכל הליך ניתוחי עלולים להופיע סיבוכים כזיהומים, דחיית השתל ועוד – יש להצביע בהקדם על כל שינוי ולו אם הוא ראה הקל ביותר.

מאחלים לכם רפואה שלימה ובריאות!

לקבלת מידע נוסף וייעוץ חינם אודות שבר באגן ודרכי הטיפול צרו עמנו קשר עכשיו:
לחצו כאן לחיוג 1-700-708-778

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן