רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

מי זכאי לסיוע בשכר דירה ?

מי זכאי לסיוע בשכר דירה ממשרד השיכון – התמיכה הממשלתית בתחום הדיור והסיוע בשכר דירה היא נדבך חשוב במערכת התמיכות לאוכלוסיות החלשות בישראל ובמערך הסיוע לקליטתם של העולים החדשים. הזכאים לקבלת תמיכה זו צריכים בשלושה תנאים יחד:

מחוסרי דיור: מי שלא היה לו זכות כלשהי בדירה ב-10 השנים שלפני הגשת בקשה.

כושר השתכרות: משפחה תוגדר כך אם לפחות אחד מבני המשפחה עובד במשרה מלאה או 165 שעות ומעלה או שאחד מהם מקבל קצבת אבטלה.

אוכלוסייה זכאית: מי שעומד באחת האוכלוסיות הזכאיות לקבלת הסיוע המשפטי ולרבות מבחן הכניסה. כאשר בניהם נמצאים: קשישים, מקבלי קצבאות נכות שונות, עולים חדשים, דרי רחוב, חיילים בודדים, נשים מוכות, מקבלי קצבת שארים עם השלמת הכנסה ועוד.

בצד המטרות החברתיות, מדיניות הסיוע בתחום הדיור מונחית גם על ידי שיקולים של פיזור גיאוגרפי בהתאם לסדרי העדיפויות של הממשלה. מדינת ישראל כוללת מערכת הסיוע בדיור תמיכות בצד היצע הדיור ותמיכות בצד הביקוש לדיור. ניתן להבחין בארבעה סוגים עיקריים של סיוע בדיור בישראל: הסיוע לרכישת דירה באמצעות משכנתאות מוזלות ומענקים, סיוע במימון שכר דירה לשוכרים דירה בשוק החופשי, הנחות בשכר דירה למתגוררים בדיור הציבורי ופטור ממס על הכנסות מהשכרת דירות עד לתקרה מסוימת. רוב הסיוע בדיור בישראל מתרכז בצד הביקוש לדיור, כאשר הסיוע בצד ההיצע מתמצה בעצם אספקת הדירות הציבוריות ובמתן הנחות ממס. הסיוע ניתן לאחר הוצאת תעודת זכאות ועמידה בקריטריונים המפורטים לעיל.

סיוע בשכר דירה

סיוע בשכר דירה עמידר

חברת עמידר החדשה, הינה חברת השיכון הלאומית, המנהלת ומתחזקת מאגר העומד על כ-40,000 דירות דיור ציבורי בכל רחבי הארץ. הדיור הציבורי מהווה תחום פעילות חשוב ומשמעותי המספק פתרון ומענה למשפחות וליחידים אשר נמצאו זכאים בהתאם למדיניות משרד הבינוי והשיכון, השואף להעניק לאוכלוסיית הזכאים דיור ראוי ומכבד, לצד מתן שירות איכותי, מקצועי ויעיל. נכון להיום, מאגר דירות הדיור הציבורי עומד על כ-70,000 דירות, המושכרות לאוכלוסיות העומדות בתנאי הזכאות שנקבעו ע”י משרד הבינוי והשיכון, ואותן מנהלות ומתחזקות חברות ממשלתיות וממשלתיות-עירוניות לדיור. הזכאים לעזרה בשכר דירה הם תושבי מדינת ישראל אשר לא היו להם זכויות כלשהן, בנפרד או במשותף עם אחר, בדירה או בחלק מדירה או בדירה בשלבי בנייה, ולא קיבלו כל סיוע ממשלתי לדיור לאחר ה-1.6.1971. הזכאים הם “חסרי דירה” מאחת הקבוצות הבאות: זוגות עם למעלה משלושה ילדים, משפחות חד הוריות, קשישים, עולים חדשים, נכים בעלי למעלה מ 75% במצבים משפחתיים שונים, משפחות ויחידים עם הכרח רפואי, משפחות בצפיפות דיור.

שלבי מימוש הזכאות לדיור ציבורי הם:

סיוע בשכר דירה לנכים

החברה המודרנית מכירה בצורך לשלב בקהילה אנשים עם מוגבלויות – עיוורים, נכים, מתמודדי נפש ועוד. לצורך כך יש לא מעט זכויות והטבות שאמורות להקל על האדם עם המוגבלות בתחום הדיור, בין אם הוא מתגורר בביתו או מחפש מסגרת דיור חוץ ביתי. משרד הבינוי והשיכון מעניק סיוע בתשלום שכר דירה בשוק הפרטי. מטרת ההשתתפות בתשלום שכר דירה היא לסייע בדיור לאוכלוסיות כגון: זקנים עם הכנסה נמוכה, עולים חדשים, נכים, שאין ביכולתם לממן תשלום זה. הסיוע ניתן לחסרי דירה, מקבלי קצבאות מביטוח לאומי ובעלי תעודת זכאות של משרד השיכון והבינוי. סיוע בשכר דירה יינתן למי שמוגדר כ”חסר דירה” משמע אדם שאין ולא היו לו ב-10 שנים שחלפו קודם להגשת הבקשה בנפרד או במשותף עם אחרים, זכויות כלשהן בדירה או בחלק מדירה או בדירה בשלבי בנייה. בקבוצת הזכאים נמנים בין היתר: נכים אשר מתקיימים מקצבאות אי כושר השתכרות בשיעור 75% או יותר כמשפחה, נכים נפגעים נאצים עם 49% נכות ועם נזק בריאותי גופני או נפשי רמה 1 או 2 או 3, נכים המתקיימים מקצבאות קיום, נכים המתקיימים מקצבאות קיום שהפכו לקשישים.

מלבד הסיוע הנ”ל, קיימות אפשרויות סיוע נוספות:

הלוואות לדיור

נכים בדרגת נכות 20% ויותר עשויים להיות זכאים להלוואה למטרת סיוע בדיור לאחד מהצרכים הבאים: רכישת דירה ראשונה “מחוסר דיור”, החלפת דירה, סיוע לכיסוי חלקי או מלא של משכנתא בתנאים מעיקים וכן לשיפוצים. כמו כן קיימת זכאות להלוואה ל” סידור ראשון” למטרת התארגנות ראשונית בדירה. גובה ההלוואה נקבע בהתאם למטרת ההלוואה, לדרגת הנכות, סכום ההוצאה בפועל ובהתאם לסכומים הנקבעים על ידי משרד הבטחון.

מענק לרכישת דירה ראשונה (למחוסרי דיור)

נכה מחוסר דיור עשוי להיות זכאי, למענק לרכישת דירה ראשונה בקומה נמוכה ללא מעלית, או לרכישת דירה בבניין עם מעלית (עד קומה ב’), גובה המענק בהתאם לסוג הפגיעה ודרגת הנכות. סיוע למענק דיור הינו חד פעמי.

מענק להחלפת דירה

נכה בדרגת נכות 35% ויותר על פגיעה ברגליים, או 60% ויותר על פגיעה בלב או בריאות, או 90% עד 100% בכל סוגי הפגיעות, שבבעלותו (טרם פגיעתו) דירה בקומה גבוהה ומחמת מגבלותיו הוא נאלץ להחליפה לדירה בקומה נמוכה ללא מעלית, או לדירה בבניין עם מעלית (עד קומה ב’), זכאי למענק להחלפת דירה. גובה המענק – 51,400 ש”ח.

מאמר זה נכתב עבוד מסד – שירותי סיעוד ועובדים זרים

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן