ערבית

תזונה נכונה בגיל השלישי

תזונה נכונה בגיל השלישי

בכל גיל חשוב להקפיד על תזונה נכונה, אבל הדברים חשובים כפל כפליים בגיל השלישי. רופאים ותזונאים מסבירים שהרבה מאוד מחלות נובעות מכך שקשישים לא אוכלים נכון או צורכים מזונות חסרי ערך תזונתי גבוה. לדוגמא, טונה בעלת ערך תזונתי גבוה והיא מסוגלת לשפר את תפקוד המוח בגיל המבוגר ולסייע להאט את הירידה בזיכרון. 

כך תיבול עוזר לתזונה בגיל השלישי 

נניח שאתם יודעים היטב שחשוב לצרוך חלבונים וידועה לכם המשמעות של טונה ערך תזונתי. עדיין יכול להיות שגיליתם אצלכם או אצל ההורים המבוגרים שלכם, תופעה מדאיגה. בגיל המבוגר הרבה אנשים יורדים במשקל וסובלים מתת תזונה מסיבה מאוד פשוטה. בגיל השלישי החושים פחות חדים. פחות נהנים מהצבע של המזון, מהריח או מהטעם. לכן, אוכלים פחות מדי ואפילו אם התזונה מאוזנת, הגוף לא מקבל את כל אבות המזון הנדרשים לבריאות טובה. כדאי להשקיע ברכישת תבלינים איכותיים ולתבל היטב את המזון. כמו כן, בישול המזון משחרר ריחות נעימים. כשהאוכל טעים יותר, קל יותר לשמור על תזונה נכונה. 

תזונה ששומרת על העצמות שלכם 

בגיל השלישי העצמות עשויות להפוך ליותר פריכות ושבירות. זוהי תוצאה של מיעוט בפעילות גופנית ביחד עם צריכת סידן לקויה ולא מספיקה. רופאים מדגישים כי שילוב של הליכה יומית עם מאכלים עשירים בסידן שומרים מפני בריחת סידן ובונים עצמות חזקות בגיל השלישי (כאן תמצאו את כל מה שצריך לדעת על צריכת סידן בגיל השלישי). חלב ניגר, גבינה, יוגורט, אלה מזונות שמאוד עשירים בסידן. בנוסף, אפשר להיעזר בתוספים אם ספיגת הסידן עדיין איננה טובה. מי שפחות אוהב חלב, יכול לצרוך טחינה. אמנם שיעור השומן יחסית גבוה אך הסידן נקלט היטב בגוף ובעצמות.  

מקורות טובים לחלבון בגיל השלישי 

מוצרי חלב יכולים להיות טובים מאוד, אך לא תמיד הם מספקים מספיק חלבון. חלק מבני הגיל השלישי לא מודעים לכך כי הגוף לא תמיד מצליח לספוג את מיטב המרכיבים ממוצרי החלב. לכן, חשוב מאוד לגוון את התזונה. ציינו כי דג טונה ערך תזונתי עשיר והוא טוב למוח. יחד עם זאת, טונה ודגים בכלל יכולים לספק חלבון מלא ועשיר. בנוסף, גם קטניות עשירות בחלבון, כך ששעועית, חומוס וקטניות אחרות יהוו מרכיב חשוב מאוד בתזונה בגיל מתקדם. בחורף, מאוד נעים ומחמם לאכול תבשילים חמים, מרקי שעועית ועדשים. 

כך תשפרו את מערכת העיכול 

בגיל מבוגר, מערכת העיכול מתחילה לפעול בצורה פחות מושלמת. הרבה אנשים מבוגרים מגלים כי הם מבלים יותר בשירותים, תופעות כגון עצירות מקשות על החיים וכך גם כאבי בטן, גזים וכדומה. בגיל השלישי, מאוד חשוב לגוון את התזונה עם סיבים תזונתיים לרוב. הסיבים משפרים את מערכת העיכול וכן מנקים את הקיבה. שלבו בתזונה שלכם דגנים מלאים, לחם מלא, אגוזים, קוואקר. גם צריכת פירות וירקות טובה לוויטמינים ומספקת מלאי סיבים בריאים וחשובים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

שם:
טלפון:
דוא”ל:
עיר מגורים:
הודעה:

סרטונים

פייסבוק

חדשות אחרונות

טיפול בקשישים בזמן הקורונה

טיפול בקשישים בזמן הקורונה

באם נשים בצד את כל המחלוקות לגבי וירוס הקורונה שמשתולל בעולם,...
קרא עוד
זכויות קשישים בשנת 2021

זכויות קשישים בשנת 2021

קרא עוד
תזונה נכונה בגיל השלישי

תזונה נכונה בגיל השלישי

קרא עוד
הרשות לזכויות ניצולי שואה

הרשות לזכויות ניצולי שואה

קרא עוד
Call Now Button