ערבית

שמירה על בריאות העור בגיל המעבר

תקופת גיל המעבר, שנפוצה יותר בקרב נשים, מתרחשת סביב גיל 50. ייצור ההורמונים פוחת ואף עוצר לחלוטין עם הפסקת המחזור החודשי, והשינויים באים לידי ביטוי גם בעור שהופך לרגיש ופגיע יותר. זה יכול להתבטא בעור יבש ולא נעים למגע, ואף במחלות עור שונות שמצריכות טיפולים רפואיים של ממש. לפניכם בעיות ותסמונות עור נפוצות בגיל המעבר, וטיפים לטיפוח ולשמירה על בריאות העור בתקופה זו של החיים.

בעיות ותסמונות עור נפוצות בגיל המעבר

  • יובש בעור – יובש בעור הוא תופעה נפוצה כתוצאה מאיבוד הגמישות של העור בייצור מופחת של חלבונים כדוגמת אלסטין וקולגן. במקרה כזה צבע העור יקבל גוון אפרפר ובגלל שהוא דק מאוד הוא גם יפצע בקלות.
  • כתמים בעור – כתמי גיל מופיעים בעיקר בגב כפות הידיים, אך גם על עור הפנים. ניתן למנוע אותם או לטשטש אותם על ידי צמצום החשיפה לשמש, אך לעיתים ההופעה שלהם היא בלתי נמנעת.
  • פצעי לחץ – פצעי לחץ נוצרים כתוצאה מהישארות בתנוחה לזמן ממושך, כדוגמת ישיבה ממושכת ושכיבה ממושכת, ונפוצה בעיקר אצל מבוגרים ונכים או אצל אנשים בעלי תנועתיות נמוכה מאוד.
  • נזקים מהשמש – השמש מסוכנת בחשיפה ממושכת וישירה, וכשהעור דק ורגיש כמו בתקופת גיל המעבר, זאת הנוסחה לנזקים שונים מקמטים ועד כתמים.
  • פסוריאזיס – מחלת עור אוטואימונית שמופיעה כקשקשים לבנים על העור. בדרך כלל מלווה בגרד עז.
  • נשירת שיער – נשירת שיער היא תופעה מוכרת בגיל המעבר, כששיער הגוף מדלל או הופך חלש יורת.
  • תסמונת הפה השורף – תסמונת הפה השורף היא תסמונת שבאה לידי ביטוי בתחושת שריפה בפה, בעיקר באזור הלשון ולעיתים גם בשפתיים. היא אינה מסוכנת אך פוגעת מאוד באיכות החיים.

בריאות העור

טיפים לטיפוח ושמירה על בריאות העור בגיל המעבר

  • הקפדה על תזונה בריאה, העשירה בוויטמינים ומינרלים – הרבה מתחיל ונגמר בתזונה. לתזונה איכותית ועשירה בוויטמינים ומינרלים יש אפשרות לכסות על מחסור בהורמונים שהגוף מפסיק לייצר.
  • שתיית מים – שתיית מים היא כלי הנשק האולטימטיבי שלנו נגד הזדקנות העור. היא מותחת את העור ומזינה אותו בלחות, מה שמאפשר באופן חלקי להתגבר על המחסור בייצור קולגן ואלסטין.
  • הימנעות מחשיפה לקרני השמש בשעות לא בטוחות – קרני השמש מסוכנות לעור, במיוחד מגיל המעבר ואילך. מומלץ להימנע מחשיפה לשמש בשעות לא בטוחות, וכשכבר יוצאים מהבית – גם אם בשעות הבוקר המוקדמות – להימרח בקרם הגנה.
  • הקפדה על מריחת קרם הגנה לאורך היום – גם כשקרני השמש נראות לנו תמימות וגם כשהמעלות עדיין לא גבוהות, מתרחשים נזקים בגלל קרינה של השמש. קרם הגנה הוא התשובה הטובה ביותר ויש להימרח בו ביציאה מהבית לאורך כל היום.
  • הקפדה על פעילות גופנית סדירה – פעילות גופנית סדירה מסייעת לגוף לתפקד טוב יותר ומעודדת הפרשה של הורמונים טובים. בד בבד, היא משפרת את מצב הרוח ומסייעת לנו לחיוניות. תחושה כללית טובה ומצב רוח משופר – בריאים לגוף ולעור.
  • הקפדה על היגיינה של העור – יש לנקות את העור ולרחוץ אותו בסבון בכל יום, ולהעדיף תכשירים המתאימים לעור רגיש או לכל הפחות לא מכילים חומרים כימיים.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    שם:
    טלפון:
    דוא”ל:
    עיר מגורים:
    הודעה:

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    העסקה של עובד זר לצורך סיעוד בישראל – מה חשוב לדעת כששוקלים את האופציה הזאת?

    העסקה של עובד זר לצורך סיעוד...

    קרא עוד
    שמירה על בריאות העור בגיל המעבר

    שמירה על בריאות העור בגיל...

    קרא עוד
    ניהול כלכלי בגיל השלישי – בחירת ביטוח בריאות

    ניהול כלכלי בגיל השלישי –...

    קרא עוד
    רעיונות לפעילות לגיל השלישי

    רעיונות לפעילות לגיל השלישי

    קרא עוד
    Call Now Button