רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין לפני כתיבת צוואה?

רוב בני האדם שואפים להיטיב עם קרוביהם, ובפרט הילדים והנכדים (ואם ישנם נינים, כמובן שגם הם נכנסים לרשימה), גם אחרי מותם. בהתאם, יצר המין האנושי אמצעי פשוט ויעיל מאוד המאפשר הוצאה לפועל של הרצונות המדויקים והמלאים שלנו בנוגע לרכוש שצברנו במהלך חיינו ולאופן חלוקתו בין כל היקרים לליבנו – כמובן צוואה.

מאחר שאף אדם אינו יודע מתי יגיעו חייו לסיומם, מומלץ לא להתמהמה עם כתיבת הצוואה, ובוודאי שבגילאים מבוגרים יחסית ההמלצה תקפה על אחת כמה וכמה. המלצה חשובה נוספת היא להיעזר בעורך דין לצורך עריכת הצוואה, בין אם עורך דין פלילי ובין אם עורך דין בתחום אחר שכבר צבר ניסיון גם בנושא הצוואות.

כיצד מעניקים תוקף מלא לצוואה?

על-פי חוק הירושה, שהוא הקובע בנוגע לצוואות, ישנן לכל אדם שמעוניין לערוך צוואה מספר אפשרויות: אופציה אחת היא עריכת הצוואה בפני שופט, עוד אופציה היא בפני רשם, נוטריון מוסמך רשאי אף הוא לאשר צוואות, כלומר צוואה שנחתמה בנוכחותו של נוטריון תהיה תקפה, וגם כתיבת צוואה בכתב יד בנוכחות שני עדים שחותמים על אישור כי הם שהו לצד עורך הצוואה ו-וידאו כי הוא כתב את שכתב מרצונו החופשי ובצלילות דעת מלאה הינה אופציה אפשרית.

חשוב לציין כי ציון המועד שבו נכתבה הצוואה הינו תנאי הכרחי (כדי שבמקרה ובו ערך אדם אחד מספר צוואות, ניתן יהיה לזהות את זו האחרונה מביניהן, והיא זו שתקבע).

באילו מקרים צוואה עלולה להיות לא תקפה?

ישנם מקרים שבהם חלק מקרוביו של הנפטר חושדים כי הצוואה שנמצאה אינה משקפת את רצונותיו האמיתיים של הנפטר, ובמקרים אלה עומדת להם הזכות להגיש ערעור על תקפותה של הצוואה לבית משפט לענייני משפחה. הנימוקים העיקריים לפסילת תקפותה של צוואה הם הוכחה כי הופעל לחץ על עורך הצוואה לכתוב את אשר כתב, או אי כשירותו (מבחינה מנטלית) בעת עריכתה.

בהקשר זה כדאי לציין כי מקרים שכאלה עלולים להתרחש בכל משפחה, גם אם היחסים בתוכה מתאפיינים בהרמוניה, ועל כן כדאי להיערך בהתאם.

עורך דין מנוסה בתחום הצוואות יעזור לכם למנוע התרחשות מקרים שכאלה ובפרט להבטיח כי רצונכם האמיתי והמלא הוא זה שיבוא לידי ביטוי לאחר תום חייכם. עו”ד מיומן יודע כיצד להיערך מראש לכל תרחיש שמערער על תקפות הצוואה ולהכין את כל האישורים הנדרשים מראש בכדי להתגונן בפני ניסיונות לעוות את רצונכם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן