רוסית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לרוסיתאנגלית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לאנגליתערבית - בלחיצה על הכפתור תוחלף שפת האתר לערבית
כפתור דואר אלקטרוני -בלחיצה על האייקון תיפתח תיבת הדואר האלקטרוניכפתור פייסבוק - בלחיצה תעברו לדף הפייסבוק של מסד סיעודכפתור לינקדאין - בלחיצה תעברו לדף החברה של מסד סיעוד בלינקדאיןכפתור שיחה - בלחיצה על הכפתור הטלפון יתקשר אל נציג החברה
מסד שירותי סיעוד

תעסוקה לגיל השלישי – החיים מתחילים אחרי הפנסיה

תעסוקה לגיל השלישי – יש דבר כזה. יש הגורסים בכך שכאשר הגענו לשלב הפנסיה בחיים, הגענו לישורת האחרונה, לשירת הברבור של החיים, אלו מהר מאוד הופכים למה שנקרא מקרה סיעוד. אחרים (הם אלו שגם נוטים יותר לתוחלת חיים ארוכה), דווקא לוקחים את השלב הזה בחיים, ככזה שסוף סוף יש להם את הזמן האמתי לעצמם. הרי בפועל כל החיים אנשים נמצאים במרדף אחרי משהו. החל מגיל הגן, מורגל כל בן אדם להיות במסגרת יום יומית (בית ספר, חטיבת ביניים, תיכון, צבא, לימודים ועבודה). אין הרבה תקופות של חופש אמתי כמו שזוכה אדם לאחר גיל הפנסיה. משום כך זה בדיוק הזמן של כל אחד להתחיל לדאוג לרווחתו ולפתח את תחומי העניין שלו.

תקופת הפנסיה, עשויה לשגע כל בר דעת. החופש לעתים עשוי לגרום לפעולה הפוכה וחוסר המצאות במסגרת, עשוי לגרום לתחושת אי שייכות ואף לדיכאון. המצב עשוי לגרום להתנוונות מהירה של הגוף ומהר מאוד להפוך להיות תלוי בבן משפחה או אף בשירותי מטפלת סיעודית. כאמור, התנוונות מוחית מובילה מהר מאוד להתנוונות גופנית. המצב הזה מסוכן בכל גיל ובגיל השלישי מסוכן עוד יותר. זה הוא הגיל בו הגוף יותר רגיש ואף “סלחן” לשינויים. החלמה ממצבים שונים עשויה להתארך משמעותית ואף להוביל למחלות נוספות.

כיצד תעסוקה לגיל השלישי מועילה בהארכת תוחלת החיים? 

בראש ובראשונה, המטרה היא להוסיף תחום עניין לחיים. אף אחד לא קבע כי בעת היציאה לפנסיה כל שנותר הוא להתמסר בטיפול בנכדים וכדומה. ליהפך, מרבית בני המשפחה ישמחו לדעת שליקרים להם יש מהות ועניין חדש לחיים. ישנם סוגים רבים של תעסוקה לגיל השלישי, לכל אחד היתרונות שלו כאמור. ניתן אגב ואף רצוי לשלב ככל הניתן במספר דברים.

  • השתתפות בחוגים ופיתוח מיומנויות חדשות – ישנם מספר רב של חוגים שמיועדים במיוחד לגיל השלישי. חלק מהחוגים תורמים מעבר לתחום עניין חדש, גם בשיפור המוטוריקה העדינה והגסה שעשויה להיפגע בגיל המבוגר. חוגים כגון סריגה, תפירה, יצירה ועוד, עשויים לשפר את איכות האחיזה. בנוסף הם מעניקים תחום עניין לשעות רבות מהיום (ניתן לדוגמה, לשבת מול הטלוויזיה ולסרוג). חוגים כגון צילום, בישול וכדומה מתאימים מאוד משום שהם תחומי עניין שמתאימים לכלל שעות היום. אגב, חברות סיעוד רבות, מעניקות הכשרה למטפלים שהם מציעים, ברמה שיוכלו לעזור בתהליכי שיקום ועבודה על מוטוריקה עדינה בעזרת ריפוי ועיסוק.
תעסוקה לגיל השלישי

לימוד תחום עניין חדש הוא מצויין עבור תעסוקה לגיל השלישי – משהו שיפיג את תחושת חוסר המעש

  • לימודים – להבדיל מחוגים, נושא זה יותר תקופתי ואינו בהכרח ממלא את כל היום, אך המטרה היא שהמוח לא יתנוון. אין מועד מאוחר ללמוד נושא חדש ומעניין. לא בהכרח חייבים ללכת למוסד אקדמאי ולהוציא תואר ראשון בגיל 70 (למרות שלימודים דרך האוניברסיטה הפתוחה, למשל, יכולה בהחלט להתאים לאוכלוסיה מבוגרת). ניתן ללכת לקורסים למיניהם, הרצאות ולהרחיב את האופקים בכל נושא שעשוי לעניין.
  • כושר גופני – כושר גופני הוא תעסוקה חיונית לגיל השלישי. כמובן שאין המטרה להתחיל לפתח שרירים בגיל זה. אולם, שמירה על כושר גופני יגרום לעניין בחיים, חיזוק העצמות ושרירי הגוף, שמירה על סיבולת לב ריאה, הזרמת מחזור הדם ועוד. מחקרים רבים מראים את הקשר הישיר בין שמירה על כושר גופני ומניעת מחלות, בעיקר בגיל השלישי. מחלות שהחלו בעקבות התנוונות הגוף.
  • טיולים – גם אם קשיש זכאי למטפלת לפי חוק סיעוד, אסור לוותר בשום אופן על טיולים יומיים מחוץ לבית. לנשום אוויר צח ולצאת מהבית כמה שיותר תורמים לשמירה על מצב רוח מרומם ולא לשקוע במרה שחורה. אם המצב הרפואי מאפשר, אז כדאי לנסוע לטיולים ברחבי המדינה או לטיולים בעולם. זה הוא הזמן שלכם הכי טוב ליהנות.
  • התנדבות – אחד הדברים המשמעותיים ביותר שיכול אדם לעשות הוא להתנדב. מבחינת תעסוקה לגיל השלישי, הרי שזה ממלא את היום בצורה הטובה ביותר. מצד אחד זה נותן משמעות לחיים בכך שתורמים למישהו אחר – תחושת העצמה נפשית גבוהה. מצד שני זה גם יוצר עניין רב וסיבה טובה לקום למחרת בבוקר.

שמירה על תחומי עניין היא חשובה בכל גיל. דווקא בגיל השלישי מומלץ לשלב בין מגוון רחב של פעילויות. חשוב לשמור על כך שהן הגוף והן המוח לא יתנוונו. ניתן כמובן לעשות תרגילים למוח על ידי פתירת תשבצים/תשחצים, קריאת ספרים ועוד. אך חשוב מאוד לא להזניח את הגוף ואבריו – יש לשלב פעולות ולמלא את היום בחסך שנוצר לאחר גיל הפנסיה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

    סרטונים

    פייסבוק

    חדשות אחרונות

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    רעיונות להופעות לגיל השלישי

    קרא עוד
    המלצות לפעילויות עם קשישים

    המלצות לפעילויות עם קשישים

    קרא עוד
    טיפול שיניים לקשישים בבית כל מה שצריך לדעת

    טיפול שיניים לקשישים בבית כל...

    קרא עוד
    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל השלישי

    סדר שגרת טיפוח לנשים בגיל...

    קרא עוד
    Call Now Button דילוג לתוכן