ערבית

עצות לבחירת מטפלת לקשישים

מטפלת לקשישים – כל העצות, הטיפים וההמלצות לבחירתה 

אנשים המגיעים לגיל זיקנה מתחילים לעיתים להיתקל בקשיים תפקודיים אשר לא הכירו עד כה, ביצוע פעולות יומיומיות פשוטות מתחילות להיות כרוכות בקושי. העלייה בתוחלת החיים לה אנו עדים בעשורים האחרונים מובילה לקיומם של אוכלוסיות שלמות אשר נתקלים בקשיים אם עקב מחלה או אירוע פתאומי אשר הוביל לאשפוז ואם עקב תהליך ההתבגרות והזיקנה של הגוף על כל מערכותיו. כאשר מגיע השלב בו הקשיש מתחיל להכיר בכך שאינו מסוגל יותר לבצע את הפעולות הפשוטות כגון הלבשה, רחצה, ניידות וכדו', בכוחות עצמו, עליו להכיר בצורך שלו בעזרה חיצונית של אחרים.

אנשים אשר עברו את גיל הפרישה ומסיבות שונות זקוקים לעזרה סיעודית, זכאים לפנות לתביעת חוק סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי. הזכאות באה לידי ביטוי בדמותה של מטפלת אשר מגיעה לביתו של הקשיש על פי תכנית טיפול ומסייעת לו על פי צרכיו.  יש לעשות אבחנה בין מטפלת ישראלית אשר מגיעה במסגרת שעות הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי ו/או הקרן לרווחת נפגעי השואה לבין עובדת זרה המספקת טיפול של 24 שעות. בכל השמה של מטפלת בביתו של הזכאי, יש לערוך פגישת היכרות עם תיאום ציפיות על מנת להבהיר לכל הצדדים מה תפקידה של המטפלת במסגרת השירות אותו מספקת. מאוד חשוב ומומלץ להיוועץ באיש המקצוע מטעם חברת הסיעוד אשר מכיר את המטפלות והינו בעל ניסיון וידע באשר להשמה של מטפלת בביתם של הזכאים.

מטפלת לקשישים ישראלית במסגרת שעות של חוק סיעוד

במסגרת הזכאות לחוק סיעוד, נקבעת רמת זכאות של מספר שעות לשבוע. על פי היקף השעות שנקבע, הזכאי צריך לקבל החלטה כיצד הוא מעוניין לנצל את השעות ולפרוס אותן על פני השבוע. לאחר שקבע באילו ימים ושעות מעוניין לקבל את השעות, עליו להחליט מה הן המטלות אשר מעוניין שיבוצעו במסגרת השעות הללו, לדוגמא: בישול אוכל והגשתו, הגשת תרופות, סידור וארגון הבית וניקיון החדר והשירותים, כביסה, רחצה והלבשה, טיול ופנאי וכדו'. מאוד חשוב להיפגש עם המטפלת, לשוחח עימה, לראות שיש כימיה והבנה בין השניים ולהיות מאוד ברורים לגבי הציפיות ומה מעוניינים שהיא תבצע במסגרת השירות. המוסד לביטוח לאומי קבע כי מטלות הניקיון של המטפלת צריכות להיות בהגדרה מטלות ניקיון קלות, כגון שטיפת חדרי המגורים, שטיפת כלים וכדו', אך לא אמור להיכלל במסגרת עבודת הניקיון – תריסים, חלונות, פאנלים וכל מה שכרוך בניקיון יסודי.

מטפלת לקשישים

מטפלת לקשישים סיעודית זרה

מטפלת סיעודית זרה יכולה להגיע ממספר מדינות עימן יש למדינת ישראל הסכמים להבאת עובדים לארץ, כגון: פיליפינים, סרי לנקה, הודו, מולדובה, אוקראינה, בלרוס ועוד. עובדים אלה מועסקים בבתי קשישים בהיקף של 24 שעות ביממה. כאשר בוחנים את התחום של העובדים זרים בסיעוד  מגלים שהעסקה מוצלחת של עובד זר מתחילה בהכנה של המטופל, ממשיכה בכימיה טובה בין השניים, בתאום ציפיות ובהקפדה על הזכויות – הן של המטופל והן של המטפל  – וכמובן, הרבה מזל ! להלן 10 טיפים, שביצועם עשוי להקל על תהליך העסקת העובד הזר ולהוביל לשביעות רצון הן מצד המשפחה והן מצד המטפל.

הכנה של המטופל

ההיכרות הראשונה של הקשיש עם המטפל איננה תמיד קלה. מעורבים כאן גורמים פסיכולוגיים ונפשיים רבי עוצמה ובהם אובדן העצמאות, הקושי להכניס מישהו זר הביתה, התחושה של אובדן שליטה והחשש מפני אדם זר ומפני מצב חדש ובלתי ידוע. יש להכין את הקשיש לעומד לקרות, לדבר עימו בפתיחות על המצב שנוצר המחייב הכנסה של מטפל באופן קבוע ולהגיע להשלמה מירבית עם המצב הזה.

תיאום הציפיות עם חברת ההשמה

מאוד מומלץ כי עובד סוציאלי, נציג של חברת ההשמה, יגיע לבית המטופל ויתרשם מצרכיו, חשוב לציין בפניו דרישות מיוחדות כגון: שפות, שמירה על כשרות ומנהגים, מבנה הגוף של המטופל, מגדר המטפל הרצוי, המצב הסיעודי של המטופל

כימייה עם המטופל

העסקה מוצלחת של עובד או עובדת סיעודית, מתחילה בכימיה טובה עם המטופל. חשוב מאוד לשים לב לתגובת המטופל כבר בפגישה הראשונה. חשוב לנסות לקרוא את שפת הגוף של השניים, לראות האם הם נינוחים, האם יש מתח שאצור בצורת הישיבה, בצוואר וכן הלאה. חשוב לזכור שגם כשאין "קליק" מידי בין הקשיש לבין המטפל או המטפלת, הקשר צפוי להתהדק עם הזמן, לאחר תקופה של התרגלות והסתגלות.

תיאום ציפיות

לאחר הבחירה בעובד או בעובדת הסיעודיים, חשוב מאוד לקיים שיחה רצינית של תאום ציפיות. הדבר נכון גם במידה ומדובר בעובד בעל ניסיון תעסוקתי בישראל, וגם אם מדובר בעובד שמגיע לכאן לראשונה. לכל משפחה ולכל מטופל יש מערכת ערכים שונה וציפיות שונות מהמטפלים. באותה המידה, לכל מטפל ציפיות משלו, אופי משלו, וצורת התנהלות משלו.

לכן, חשוב כבר בתחילת ההעסקה להסביר לעובד מהן הציפיות ממנו, צריך להרחיב על הקשיים של המטופל, לספר על האופי שלו, על המנהגים השונים שהוא חי על פיהם כגון שמירת כשרות, צמחונות, שמירה על השקט, וכן הלאה. באותו אופן, כדאי גם ללמוד להכיר את העובד החדש, מה חשוב לו והאם יש לו בקשות מיוחדות.

כתיבת חוזה עבודה

מומלץ לכתוב את הגדרות התפקיד והציפיות המסוכמות בין המשפחה ובין המטפל. לחוזה שכזה כדאי להכניס: המטלות היומיומיות, שעות עבודה ומנוחה, סדר יום, מה עושים בשעות הפנאי, הסכמים על שימוש במחשב וטלוויזיה, שיחות טלפון, זמני יציאה או הישארות בשבתות וחגים וכדו'.

שמירה על זכויות המטופל

יש להיות במעקב ובשמירה על המטופל ולוודא שמקבל מענה על כל צרכיו, החל במזון, רחצה ותרופות וכלה ביחס חם, תשומת לב וכבוד. בני המשפחה צריכים להיות ערים לשינויים במצב הרוח של המטופל ולוודא עימו שאכן המטפל מבצע את עבודתו כפי שסוכם בתיאום ציפיות.

שמירה על זכויות המטפל

למטפל זכות לקבל יחס של כבוד ותמיכה ממעסיקיו וכן חשוב והכרחי לשמור על הזכויות הקבועות בחוק הנוגעות לתנאי השכר, המגורים, ביטוח רפואי, החופשות וזכויות סוציאליות. לשם שמירה על מערכת יחסים תקינה, מאוד חשוב שבני המשפחה של המטופל יתעניינו במטפל, בשלומו, יטו אוזן קשבת ויבררו מפעם לפעם את שביעות רצונו ממקום העבודה. שיחות מעין אלה הנוגעות לשביעות הרצון, כדאי לתעד.

מעקב אחר תשלומים

מאוד מומלץ לנהל פנקס תשלומים המתעד את הסכומים המדויקים העוברים מהמשפחה אל מטפלת לקשישים, חשוב לציין מתנות, דמי כיס, מפרעות, הלוואות או כל תשלום יוצא דופן ולהקפיד על התיעוד הנכון עם תאריך חתימתו של העובד. כלי זה יהווה פיקוח ובקרה וימנע ויכוחים או אי הסכמה עתידיים. באופן דומה מומלץ לנהל רישום על ימי חופשה ומחלה, בין אם העובד ניצל אותם או שנשאר לעבוד בהם וקיבל על כך תשלום.

שמירה על חפצים יקרי ערך

במידה ובבית מוחזקים חפצי ערך בעלי ערך סנטימנטלי או כספי, מומלץ להוציאם או לאפסן אותם בכספת

שקט נפשי לבני המשפחה

בשביל להיות סמוכים ובטוחים שהמטופל מקבל טיפול טוב, דואג ואכפתי, מומלץ להתקין מצלמות בביתו, לצרכי מעקב ושקט נפשי.

ניתן לראות בתחום העיסוק של טיפול בקשישים  כשליחות. המטפלת דואגת שלבני המשפחה היקרים מכל, תהיה עזרה מתאימה והולמת בכל האספקטים הנדרשים. עזרה שלא תמיד בני המשפחה יכולים לתת בכל רגע נתון במהלך היום. מטפלת סיעודית עשויה לשפר פלאים את אורח חייו של הקשיש במתן עזרה פיזית והן כתף תומכת מבחינה נפשית. לחברת מ.ס.ד ניסיון של שנים רבות בהעסקה והשמה של מטפלות ישראליות וזרות והצוות המקצועי מייעץ ומלווה בכל התהליך ולכל אורך הדרך. כדאי וחשוב להיוועץ באנשי המקצוע אשר מכירים את התחום, לפני שמקבלים את ההחלטה איזו מטפלת להכניס הביתה.

מ.ס.ד שירותי סיעוד ועובדים זרים, חברת סיעוד מהמובילות בישראל לשירותכם!

לקבלת מידע נוסף וייעוץ חינם צרו עמנו קשר עכשיו
לחצו כאן לחיוג 1-700-708-778

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם!

שם:
טלפון:
דוא”ל:
הודעה:

סרטונים

פייסבוק

חדשות אחרונות

בית אבות סיעודי מורכב

בית אבות סיעודי מורכב

מדוע קיים הצורך בבית אבות סיעודי מורכב? מה הוא ההבדל בין סיעודי...
קרא עוד
בעיות עיכול בגיל השלישי

בעיות עיכול בגיל השלישי

ככל שאנחנו מתבגרים, כך מערכות הגוף השונות הופכות להיות פגיעות...
קרא עוד
החזרי מס הכנסה לגיל הזהב

החזרי מס הכנסה לגיל הזהב

חד מהאתגרים המשמעותיים ביותר העומדים בפני האוכלוסייה המבוגרת הוא...
קרא עוד
מעלית לקשישים סיעודיים

מעלית לקשישים סיעודיים

מה הם השימושים הפרטיים במעלית לקשישים סיעודיים? האם ניתן להתקין...
קרא עוד